Current Search Terms: Canada
Available Terms:
Francophones (2) | Official Language Minorities (1) | Officuial language minorities (2) | Program for the International Assessment of Adult Competencies (PIAAC) (3) | Summer Institute 2013 (2)

IALSS and Francophone minorities in Canada: Theoretical and historical insights

Research Brief | Published in 2014
Authored by Jean-Pierre Jeantheau

Jean-Pierre Jeantheau (ANCLI, France) did a small research study for the 2013 Summer Institute in Montreal, comparing the experience of linguistic minorities on international literacy surveys in several countries. This summary in English includes the key ideas, findings and recommendations from the longer paper he wrote in French.

L’EIACA et les minorités francophones au Canada : quelques points de repère théoriques et historiques : rapport sommaire

Research Brief | Published in 2014

Le présent document fournit un sommaire des résultats d’une recherche menée pour le compte du Centre d’alphabétisation dans le cadre de son Institut d’été 2013 « Le Programme international sur l'alphabétisation et les compétences des adultes (PEICA) :
Apprendre du passé, préparer l’avenir ». Ce forum portait entre autres sur les leçons à tirer de l’Enquête internationale sur l’alphabétisation et les compétences des adultes (EIACA) de 2003.

L’EIACA et les minorités francophones au Canada : quelques points de repère théoriques et historiques

Institute Document | Published in 2013

Une étude de Jean-Pierre Jeantheau, chargé de mission national à l'Agence nationale de lutte contre l’illettrisme (ANLCI), préparé dans le cadre de l'Institut d'été 2013 du Centre for Literacy, qui a pour objectif de donner des repères théoriques, pour mieux saisir les rapports complexes des groupes linguistiques minoritaires avec l'écriture, l'interprétation et l'usage de documents.

IALS and Essential Skills in Canadian Literacy Policy and Practice: A descriptive overview

Institute Document | Published in 2013

This paper, produced for Summer Institute 2013, gathers descriptions on the uses of IALS (and IALSS) and the essential skills framework in policy contexts across Canada. The information was taken from federal, provincial, and territorial governments’ web sites searched between January and March 2013. The final section looks at literacy organizations and their uses of IALS and essential skills.

Return to Top